mandag 13. april 2009

Blingfella

Jeg har relativt lite respekt for damer som går i blingfella. Det er den tilstanden hvor de har blitt litt eldre, enda litt tynnere, littegrann mer misfornøyde og deretter har begynt å henge på seg ting. Med ting så mener jeg kjeder - gjerne lange - sammen med ganske store øredobber, i verste fall en lang og en kort, uekte armbånd med charms *himler*, eller generelt "pynt" med store og blanke greier på.
Jeg blir skremt når jeg ser hvor mange dette skjer med. Det kan hende det ikke må ha sammenheng med de andre tilstandene, gammel og tynn - eller mager. Mulig jeg bare må trekke det fram da jeg har svært lite tiltro til damer som blir kjipe og magre på sine eldre dager, ja sånn etter førti. De damene som alltid har vært slanke, eller til om med tynne, de er det jo ikke noe suspekt med. Neida, jeg mener de som piner seg gjennom slankekurer, trener sykt mye mer enn de spiser, bruker det å ikke få mat nok som et straff for seg selv (antagelig for ting de ikke har gjort engang, men bare tenkt på) og som har holdninger som sier tynn = vellykket. Det er ordentlig guffent syns jeg, med folk som ikke fyller skinnet sitt. Det skulle vært forbudt å bli så skranten og tørr som mange av disse her har gjort seg. Blinget syns mye bedre også, når beina stikker ut og det lenger er noe mykt å la det henge mot.
Kan det stemme da, at noen plutselig begynner å like sånne dritlange glinsende kjedekjettinger som rasler som et fengselsknippe når de går? Sånn at de tenker når de står med et overdimensjonert englebefengt spetakkel av et armbånd i butikken tenker, "dette var da usigelig lekkert"? Jeg kan ikke tru det.
Akkurat som det hører med å bli litt surere og ha oppsyn som konstant utstråler OFFER også da ei dame blinger seg opp. Eller er dette noe som hører alderen til kanskje? Nå tenker jeg at det kanskje er meg som tuller, og at det kanskje ikke er sånn i virkeligheten. -Men pokker om jeg kommer på et eneste eksempel på at jeg tar feil...
En mulighet er jo at noen damer kan tenke at de ser mer voksne, modne og seriøse ut med blingsmykker. En form for moderne kjerringifisering. Ja, for det er jo ikke billig alt det stæsjet heller - så det kan være en måte å vise at man har råd.
Å blinge seg litt for gøy er bare festlig. Men å få noen som helst ekte effekt ut av dingleriene mener jeg hardnakka at er bare å glemme. Det er nok de samme damene som elsker julepynt og får dånedimpen av av den siste nissekolleksjonen fra Perfect Fantastic Plastic Home eller hva det heter. Ellers kunne de jo hengt det på juletreet i stedet mener jeg, men der er det jo fullt.
Mitt mål er iallefall - antagelig skikkelig ukorrekt nå tildags, men: jeg skal ihvertfall fylle skinnet mitt. Lurer forresten på om de skjønner det sjøl.....da de har ramla i fella?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar